اندَر زِنامه

دست‌نوشت‌های یک مَن؛ یک مَنِ حقیقی در فضای مجازی؛ سیدمجتبی‌مومنی

اندَر زِنامه

دست‌نوشت‌های یک مَن؛ یک مَنِ حقیقی در فضای مجازی؛ سیدمجتبی‌مومنی

حرف‌ها گاهی از درون به بیرون و گاهی از بیرون به درون منتقل می شود.
«اندَر» و «زِ» هر کدام مصداقی برای این امر اند.

قبل‌نوشته‌ها

آخری‌ها

نامه‌ای به آقای سیدروح‌الله موسوی

جمعه, ۲۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۰:۱۹ ب.ظ

هوالحی

جناب آقای سید‌روح‌الله موسوی مشهور به خمینی

سلام
این روزها تصاویر شما، از لحظه ورود به کشور گرفته تا سخنرانی‌های شما در دهه ۴۰ از همهٔ رسانه‌های کشور و حتی بیرون از کشور پخش می‌شود. این روزها یادآور تغییرات کلان شماست. آقای خمینی شما حدود ۴۰ سال قبل در دگرگونی بزرگی[۱] که راه انداختید حکومت این کشور را از بین بردید و آن را تغییر دادید. حکومتی که این روزها به کمک رسانه‌های حامی‌اش از موفقیت‌هایش می‌شنویم، از موفقیت‌هایی که مردم در آن روزها چیزی در خاطرشان نمانده‌است.

بگذریم.


غرض از این دست‌نوشت، چند سوال از محضرتان بود.

جناب آقا! شما در شرایطی انقلاب کردید که شرایط زندگی مردم در نظرتان خوب نبود. شما می‌خواستید شرایط را بهتر کنید. سوالم این است که هدف شما از این دگرگونی دقیقا چه بود؟ این بود که مردم در هفته چند وعده بیشتر یا کمتر گوشت و مرغ بخورند؟ یا می‌خواستید قیمت‌ها را ثابت کنید؟ یا این‌که به آن‌هایی که هم‌فکرتان هستند و شبیه شما لباس می‌پوشند مسئولیت بدهید؟ یا این‌که برای مردم و اهداف بزرگ‌تری دست به این خرابکاری بزرگ زدید؟

 
آقا سید! شما در صحبت‌های‌تان از حکومت اسلامی گفتید. اما کارگزاران حکومت شما بعد از تثبیت دگرگونی بزرگ، در برخی جزییات آن را از مسیر خارج کردند. مثلا قرار بود عدالت برقرار شود، درآمدها و فرصت‌ها به طور مساوی تقسیم شود ولی نشد. ‌قرار بود فشارهای مالی و حاشیه‌نشینی نداشته باشیم ولی الان در دهه پنجم بعد از آن دگرگونی هنوز هم داریم. قیمت‌های محصولات بی‌ثبات شده است. برادر فلان مسئول گاهی پست می‌گیرد و گاهی دامادش.

آیا شما خودتان را مقصر نمی‌دانید؟ اگر شما حکومت را دگرگون نمی‌کردید هیچ کدام از این موارد اتفاق نمی‌افتاد.

من با جستجویی کوتاه در برخی از سایت‌های داخلی و خارجی که عموما مورد تایید جامعه جهانی است به نتایج جالبی بعد از این تغییرات رسیده‌ام.

نتایجی که تقریبا همه آن‌ها بخاطر این دگرگونی اتفاق افتاد و فکر می‌کنم شما هم باید خودتان را مقصر بدانید.

 

شما می‌دانید که شاخص امید به زندگی از ۵۵سال ونیم در سال ۱۹۷۸(۱۳۵۷)به حدود ۷۶.۶ سال در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸) رسید.[۲] می‌دانید این یعنی مردم از زندگی ناراضی‌تر شدند.

در سال ۱۳۵۷ تعداد خانه‌های مسکونی ساخته شده در یک سال ۱۵۰۰۵۹‌تا بود و این عدد در سال ۱۳۹۲ به ۸۳۴۰۷۷ رسید.[۳] می‌بینید بزرگوار؟

می‌بینید با این تعداد خانه هنوز عده‌ای مستاجر اند و وقتی نزدیک پایان سال مستاجری می‌شود، نگران‌اند. این که هنوز عده‌ای پول‌شان به خرید خانه نمی‌رسد به انقلاب شما ربطی ندارد؟ اگر شما حکومت قبلی را دگرگون نمی‌کردید...

جناب آقای سید! در سال ۱۹۷۰(۱۳۴۹) سهم مردم از داشتن پزشک، به ازای هر هزار نفر سه دهم(یک سوم) از یک پزشک هندی یا فیلیپینی بود، اما در سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۶) به ازای هزار نفر یک‌و‌نیم پزشک(ایرانی) داشتیم.[۴]

می‌بینید آقا؟ شما باید برای این موارد پشیمان باشید.

آقا سید روح‌الله شما می‌دانید که فرزندآوری برای هر کشور تا چه اندازه می‌تواند نابودکننده باشد؟ در سال ‍۱۹۷۱ (۱۳۵۰) به ازای هر هزار کودک که در ایران به دنیا می آمد ۱۲۸تای‌شان می‌مرد اما در سال ۲۰۱۹(۱۳۹۸) ۱۲کودک جان می‌داد.[۵] به نظر شما این جنایت کم است؟ آقا سید؟ حرف‌های مرا می‌خوانید؟

می‌بینید این دگرگونی‌تان چه بر سر مملکت آورده. دیگر نوزاد مرده کم داریم.

این روزها رسانه‌ها به ما القا می‌کنند که مردم ایران در فقر مطلق به سر می‌برند. اما آمارها می‌گوید که در سال ۱۳۵۷ مجموعا ۳.۵ میلیون نفر از مردم ایران با هواپیما سفر کردند و در سال ۱۳۹۶، سی‌و‌پنج‌و شش‌دهم میلیون نفر[۶]، این افزایش ده برابری نشانه چیست؟ آیا نشانه فقر نیست؟

می‌بینید حضرت آقا! این آمار در حالی است که رسانه‌های ما هر سال از تورم و گرانی بیشتر خبر می‌دهند. من فکر می‌کنم با این گرانی‌ها سطح این قبیل مصرف‌ها باید هر سال کم شده باشد.

نه؟ اقلا به نسبت جمعیت تغییر کند.[۷] اما نشده، همه این بهم خوردگی‌ها را از چشم انقلاب و دگرگونی شما می‌بینم. آیا شما برای این حجم از سفر که برای روحیه مردم هم مناسب است و آرامش می‌آورد، خودتان را مقصر نمی‌دانید؟

جناب آقای سیدروح‌الله! همه این تغییراتی که گفتم با توجه به این است که جمعیت کشور در سال ۱۳۵۷ حدود ۳۵ میلیون و ۹۶۰ هزار نفر بوده و در سال ۱۴۰۰ حدود۸۵.۸ میلیون نفر[۸] است. این یعنی شما در برخی موارد بیش از چند برابر جهش در آسیب به مردم داشتید.

می‌بینید من و بقیه مردم حق داریم گله‌مند باشیم؟ ما باید از انقلاب و دگرگونی گله‌مند باشیم. چون این پیشرفت‌ها آن‌قدر زیاد است و ما نمی‌توانیم در برابر اشکالات کارگزاران این‌ها را ببینیم. اشتباهاتی که بعد از شما به زور رسانه‌ها چشم‌مان را پر کرده است.


 

 


[۱] revelotion

[۷] جمعیت کشور در این دوبازه زمانی از حدود ۳۶ میلیون به حدود ۷۰ میلیون نفر رسیده است و این ینی ۱.۸ برابر باید تعداد سفرها افزایش داشته باشد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی