اندَر زِنامه

دست‌نوشت‌های یک مَن؛ یک مَنِ حقیقی در فضای مجازی؛ سیدمجتبی‌مومنی

اندَر زِنامه

دست‌نوشت‌های یک مَن؛ یک مَنِ حقیقی در فضای مجازی؛ سیدمجتبی‌مومنی

حرف‌ها گاهی از درون به بیرون و گاهی از بیرون به درون منتقل می شود.
«اندَر» و «زِ» هر کدام مصداقی برای این امر اند.

قبل‌نوشته‌ها

آخری‌ها

۱ مطلب در خرداد ۱۳۸۹ ثبت شده است

بسم‌ا... الرحمن‌الرحیم استاد ارجمند جناب آقای علی مطهری نماینده‌ی محترم اصولگرای!! شهر تهران سلام‌علیکم پیرو وقایع اخیر و عکس‌العمل‌های حضرت عالی پیرامون حوادث روز 14 خرداد ماه بر خود لازم دانستم، تا چند نکته‌ای را خدمت‌تان یاد آور شوم. شما در قسمت انتهایی یادداشت خود در 15 خرداد 89 (فردای برگزاری مراسم ارتحال) که در سایت‌های خبری از جمله سایت (تابناک) منتشر شد، آوردید: «آقایانی که اصرار به شبیه‌سازی حوادث امروز با حوادث صدر اسلام دارند، آیا صحیح می‌دانند که آن‌ها و دارودسته‌شان را به سپاه عمر سعد و ابن‌زیاد تشبیه کنیم؛ که در روز عاشورا با ایجاد سروصدا، اجازه نمی‌دادند نوه‌ی پیامبر(ص) سخن بگوید؟» مگر نه این‌که در روز قبل (مراسم ارتحال امام) علاوه بر آقای رئیس جمهور، حضرت آقا هم این قیاس را داشته‌اند؟ شما در ابتدای یادداشت، از کلمه‌ی «آقایان» استفاده کردید، همه‌ی آن‌هایی که دوره‌ی دبستان را گذرانده‌اند می‌دانند، که آقایان به کسانی بیش‌از یک نفر گفته می‌شود. اگر تنها منظورتان آن افراد بوده است، پس جایگاه نوه‌ی پیامبر در کجاست؟ از فردی که تکیه‌زدن بر جایگاه استادی در دانشگاه را یدک می‌کشد، چنین افتضاحی بعید است. شما چند روز بعد در یک یادداشت اصلاحی با تیتر: «آرزوی قطع پیوند خانواده شهید مطهری با رهبر انقلاب را به گور می‌برند» سعی در ماله‌کشیدن در رفتار قبل خود را داشته‌اید. در یک توجیه ناشیانه می‌نویسید: «منظور من، از کلمه «آقایان» کسانی‌ست که در یک سال گذشته، از اصل کلی بیان شده توسط رهبر گرانقدر انقلاب سوءاستفاده کرده و می‌کنند و با فرصت‌طلبی و تطبیق آن اصل کلی بر مصادیق دلخواه خود، در صدد حذف همه رقبا و مخالفان خود از صحنه انقلاب هستند.» حال با فرض محال صحیح بودن توجیح شما، این سوال پیش می‌آید، چرا این یادداشت شما دقیقا فردای مراسم از سایت‌ها منتشر می‌شود؟ جابگاه نوه پیامبر کجاست؟ مگر منظور شما انتخابات و رقبای انتخاباتی نبوده است؟ آقای مطهری! شما در نامه‌ی دوم آورده‌اید: «آنچه در حرم امام رخ داد قطعا ضد انقلاب را خوشحال کرد و از جمله سازمان منافقین با خوشحالی وصف ناشدنی این اتفاق را «نشان دهندۀ اختلاف عمیق میان باندهای حکومتی» خواند. کسانی که خود را «بصیر» می‌نامند چگونه همراه با دشمن‌ترین دشمنان انقلاب چنین به وجد آمده و این بار شادی دشمن را دلیل نادرستی عمل خود نمی دانند؟» اگر شما از اوضاع مطلع نیستید، برای چه داعی‌دار اطلاعید و اگر نیستید برای چه دست به دامن ابزار کذب می‌شوید. کدام گروه و یا رسانه‌ی غربی از اتفاق رخ‌داده در حرم امام هنگام صحبت‌های آقای سید حسن خمینی ابراز شادی کردند؟ آن‌ها به‌طور کامل این دوستان را از نظام و انقلاب منقطع و مال خود می‌دانند، برای مثال بی‌بی‌سی در خبرنامه‌ی روزانه‌ی خود یک خبر کامل از تمام جریان روز 14 خرداد کار می‌کند، و در آن ابراز ناراحتی می‌کند که چرا در لحظات هرچند کوتاه صحبت‌های سیدحسن‌خمینی اشکال در پخش تلویزیون‌های دولتی پیش می‌آید، بی‌بی‌سی با جهت‌دهی کامل اقدام مردم را از پیش تعیین شده می‌خواند وآن را به جریان دولت ربط می‌دهد، همان‌کاری که شما کردید. تلویزیون آمریکا و صدای اسرائیل هم به نوعی از پیش‌آمدن این جریان اعلام ناراحتی کرده‌اند.  شما به عنوان کسی که داعیه‌دار حمایت از مردم هستید، حتی ذره‌ای هم برای شعور این مردم، ارزش قائل نیستید. آیا می‌توان بر همین اساس و نظر جنابعالی مبنی بر عدم توان تصمیم‌گیری مردم، انتخاب حضرت عالی را که توسط همین مردم صورت پذیرفته‌است، را جریان‌دار خواند و زیر سوال برد؟ فرزند استاد! فکر می‌کنید، که این جمله‌ی حضرت آقا در شان شما فرموده‌ شد؟، و مثل سندی لایزال در مورد شما باقی می‌ماند. این‌که آقا فرموده‌اند: که «یکی از بخت‌های آقای مطهری این است که فرزندان ایشان در جمع آوری و حفظ اصالت و نشر آثار ایشان این قدر جدی هستند.» چه مفهومی را برداشت می‌کنید. البته اگر با همان منطق خود که لفظ آقایان را توجیه نکنید من برای‌تان این‌کار را انجام می‌دهم. آقا در کلام‌شان به فرزندان حضرت استاد اشاره می‌کنند و نمی‌فرمایند، علی. آقا در مورد آثار و به اصلاح بخت شخص استاد اشاره دارند و در هیچ‌جا از علی مطهری نگفته‌اند که شما آن را به عنوان یک برگ برنده به پیشانی خود چسبانده‌اید. خدا عاقبت ما و شما را ختم به خیر و سعادت کند، و انش‌ا... آرزوی لبخند رضایت حضرت حجت‌ابن‌الحسن روحی له‌الفدا را به گور نبریم.
سید مجتبی مومنی
۲۵ خرداد ۸۹ ، ۱۴:۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر